reklama

Cestovanie po slovensky, alebo nabudúce už budem vedieť!

Celý život som cestoval štýlom prídem, kúpim lístok, nasadnem, idem. Cestoval som spojmi, ktoré som dôverne poznal. Vlakom i autobusom. Až prišiel čas aj na plánované cesty a ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

... a narazil som. Narazil som, pretože som chcel čosi neštandardné. Chcel som cestovať autobusom z Rožňavy do Bratislavy, ale lístok s miestenkou som si chcel kúpiť zopár dní vopred v Košiciach.

Myslel som si, a zopár ľudí ma v tom utvrdzovalo, že prídem, popýtam, dostanem, zaplatím a môžem cestovať. A tak som sa vybral na autobusovú stanicu. Vítala ma vynovená budova s veľkými lákavými nápismi typu Cestovná kancelária, Zahraničné cesty a iné. V budove ma čakala presvetlená miestnosť s niekoľkými ženičkami za pultmi, no bez zákazníkov (to som si uvedomil až teraz). Posadil som sa do kresla a spustil svoje požiadavky.
Prvé reakcie pani za pultom nenasvedčovali, že zbytočne. Zahrabala prstami po klávesnici počítača a vyšla z nej iba neistá informácia o odhade ceny, ktorú by som mal za cestu z Rožňavy do Bratislavy zaplatiť. O chvíľu mi prezradila aj to, že miestenku si kúpiť nemôžem, lebo tento spoj je miestenkovaný iba z Košíc. Ďalej som sa dozvedel, že ani len ten lístok si u nej nemôžem kúpiť. Pravda, to mi malo napadnúť hneď, keďže nevedela povedať presnú sumu.
A tak ma zaujímalo už len jedno – akú mám záruku, že sa dostanem do autobusu a šancu, že si sadnem, keďže chcem cestovať cez celé Slovensko až na konečnú, naviac išlo o piatok popoludní. Ženička sa ma snažila upokojiť, že veľa ľudí v Rožňave vystúpi a z Rožňavy väčšinou chodia len po Rimavskú Sobotu, že stamodtiaľ by už nemal byť problém so sedením. Inými slovami šancu neurčitú, záruku žiadnu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sklamaný som odišiel a presvedčený, že z Bratislavy sa do Košíc vrátim ICečkom zašiel som do vedľajšej budovy, na železničnú stanicu. Tam som síce chvíľu postál v rade a ani som si pri zadávaní požiadaviek nesadol, ale o chvíľu som mal v ruke istotu, že ak vlak stihnem, mám v ňom isté jedno teplé miestečko. Pretože železnice mi predajú lístok a miestenku (ak je) odkiaľ chcem kam chcem. A pri vlakoch IC si ho dokážem zabezpečiť už aj cez internet.

Je tu toľko očakávané 21. storočie, či tretie milénium, doba informatizácie, automatizácie, internetizácie a neviem čoho ešte, no cestovanie autobusom je stále kdesi v oných dobách. Rád by som vedel, kedy dôjde k zmene.

Gabriel Pavlík

Gabriel Pavlík

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

VŠ pedagóg - fyzik, pôsobí v Košiciach. Rád komunikuje s ľuďmi a skúma podstatu ich myslenia. Snaží sa vnášať do života dobrú náladu a pozitívne myslenie. Tvorí webstránky na báze myšlienky "v jednoduchosti je krása". Administruje web babetko.skgabriel.pavlik(at)gmail.com Zoznam autorových rubrík:  Formula 1Auto-MotoSúkromnéAntireklamaPhysis = prírodaNa zamyslenieTechnoNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu